01 mars, 2012

Ättika mot nagelsvamp vecka 5 - uppdatering med bilder


Är nu inne på femte veckan med mitt huskurs-experiment med ättika mot nagelsvamp. Jag har i vanlig ordning klippt och filat ner nageln så mycket det går utan att det skall göra allt för ont. Jag använder mig av en vanlig nagelklippare och en nagelfil i metall. Ena nagelfästet började blöda
lite efter min behandling med filen. Ett tips; ta inte ren ättiksprit på ett öppet sår. Svider riktigt mycket! Spädde ut ättiksyra med lite vatten innan jag duttade på blandningen på den skadade nagelbädden. Sved lite, men inte så farligt!



Jag tycker inte det syns så mycket på naglarna än. Värt att notera är att naglarna inte riktigt ser så risiga ut 'live' som på bilderna jag lägger upp. Bilderna är lite färgkorrigerade och i ordentlig förstorning, men ändock; inte så fräsht!





Bjuder även på en förstoring på stortån. Än så länge tycker jag mig inte se någon ny frisk nagel... 


Glöm inte att läsa om Förebyggande åtgärder och Behandling. Se länkar i menyn längst upp på sidan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar