14 mars, 2012

Mina verktyg i ättiksyra-kampen mot nagelsvamp


I väntan på nästa bilduppdatering (som kommer om någon dag) tänkte jag att jag kunde lägga bild på de hjälpmedel jag har när jag behandlar 
min nagel. På bilden ser ni Perstorp Ättika, en 
örontopps för att applicera ättikan på/under nageln, en (svart-vit) fotfil med en grovkonig och en finkonig sida, nagelklippare för att ta bort delar av den sjuka nageln, en pincett för att få tag på nageldelar som sitter svåråtkomligt, en metall-nagelfil med grova sidor, samt en mjuk (röd) nagelfil som kan böjas lätt för att komma åt besvärliga delar av tån. 

Med fördel börjar man med att klippa mer tån, filar med de grova sidorna för att eventuellt köra lite finlir med finslip. Min taktik är att få bort så mycket av den sjuka nageln som möjligt med de verktyg som behövs och därefter applicera ättikan. Många har säkert det flesta av verktygen hemma och annars går de att köpa i en vanlig mataffärer tror jag. Som allt annat idag finns de även att köpa via nätet. På länkarna nedan hittar ni verktygen jag använder, enkelt tillgängliga via nätet. Hyfsat billigt är det också! Längst ner bland länkarna hittar ni ett set med nagelsax, nagelfil, nagelklippare och pincett - mest prisvärt!


Köp här!
Köp här!
Köp här!
Köp här!
Köp här!
Köp här!
Köp här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar